background shape

Simkaart van YouFone besteld? Let hier even op!

article featured image
Heeft u via de portal een simkaart van YouFone besteld? We adviseren u dan om het bel- en dataplafond te activeren om onverwachte kosten te voorkomen. In het YouFone account doet u dit onder het kopje Extra Diensten.

Met een dataplafond blokkeert de internetverbinding automatisch wanneer de volledige bundel is verbruikt. Pas op de eerste dag van de volgende maand kan de cliënt weer online zonder WiFi-verbinding met de nieuwe databundel.
Goed om te weten: als u een dataplafond instelt, dan is deze pas in de volgende maand actief. Voorbeeld: op 20 april stelt u een dataplafond in, de databundel gaat in op 1 mei.

Door het instellen van een belplafond voorkomt u ook onverwachte kosten voor bellen en sms-en binnen Nederland. Het bedrag waarmee het belplafond wordt ingestelt, is exclusief de maandelijkse abonnementskosten. Het belplafond is in te stellen voor €10, €20, €50, €100 en €300. Het belplafond is exclusief kosten zoals bellen naar het buitenland en betaalde informatienummers. Wanneer u al het mobiele verkeer in het buitenland wenst te blokkeren, kan dit eenvoudig via MyYoufone onder het kopje Abonnement - Netwerkinstellingen.



Het bedrag van het belplafond is van toepassing op buitenbundel kosten. Wanneer er een bundel is van €4,00 en een belplafond van €10,00, kunnen de maximale kosten per maand dus €14,00 zijn voor bellen en sms-en binnen Nederland.

Bij een verbruik van 80% van het belplafond, ontvangt de cliënt een waarschuwing per sms en krijgt u een e-mail (als dit is ingesteld bij de aanvraag). Bij een verbruik van 100% wordt de cliënt afgesloten voor uitgaand verkeer. Het belplafond vervalt aan het einde van de maand en wordt gereset per de eerste van de volgende maand.

Helaas is het door YouFone nog niet mogelijk gemaakt om deze voorkeuren al aan te geven tijdens het aanvragen van de simkaart in de portal. Zodra dit wel het geval is, zullen we u hier uiteraard over informeren!

Heb je vragen?
Neem dan contact op.

logo
  Kobaltweg 11
3542CE Utrecht
icon phone 030 227 0700

bereikbaar tussen:
9:00 - 12:00 en 13:00 - 17:00

icon mail klantenservice@saemen.nl
NIEUWSBRIEF
icon chevron right